نیاز به فضای کار اشتراکی در کلان شهر تهران
امروزه مولفه های مهم بسیاری وجود دارند که از الزامات رقابت در فضاهای کسب و کار بشمار می آیند. مولفه هایی از قبیل: “روحیه تیمی قوی”،”جامعه پذیری”،”شفافیت هرچه بیشتر پروژه ها”،”انعطاف پذیری” و… که معمولا اکثریت کارکنان درباره آنها اتفاق نظر دارند. پدیده های که می تواند مولفه های فوق را در خود بگنجاند و محیط کاری بر اساس و چارچوب تعاملات اجتماعی رقم بزند، کوورک یا “فضای کاراشتراکی” خواهدبود. فضایی که به اشخاص تکی وتیمی کمک میکند تا در مکانی کار کنند که امروزه نیاز بیشتری بدان حس میشود. همانطور که گفته شد علاوه بر تعاملات مردمی، محیط نقش بسیار پررنگی بر انسان و بازدهی او دارد. از همین رو به تحلیل نیاز فضای کار اشتراکی در کلان شهر تهران خواهیم پرداخت.
نگاهی به فضای کار امروزی و سنتی
فضای کار اشتراکی یا کوورکینگ اسپیس که با هدف بهبود و رونق اشتغال و استارتاپ ها، یکی از جدیدترین پدیدههای اقتصاد دیجیتال و دنیای مدرن کسبوکار محسوب میشود.
فضای کاراشتراکی، کوورکینگ اسپیس، فریلنسر، دورکار، عضو تیم استارتاپی، بنیانگذار استارتاپ و بسیاری نامهای دیگر، حاصل سبک جدیدی از کسبوکار هستند که در چند دههی اخیر در جهان رشد یافته و نیازمند فضای کاری نوین با توجه به نیازسنجی در جامعه امروزه و بیشتر کلان شهری مثل تهران می باشد. اغلب فضاهای کاری در حال تغییر و تحولات بسیار هستند و هرچه بیشتر زمان سپری می شود، از حالت سنتی خود خارج و حالت منعطفی به خود می گیرند. اینگونه فضاها اغلب به دنبال نوآوری و کشف استعداد ها هستند.
اگر نگاهی به دفاتر کار امروزی شرکتهای موفق جهان داشته باشید، قطعا متوجه تفاوت آنها با چند دههی قبل خواهید شد. طراحیهای جذاب، رنگهای چشمنواز، محیط کار باز، فضای بازی، کافیشاپ و بسیاری موارد دیگر، المانهایی هستند که قبلا جایی در محیطهای کاری نداشتند.
بهبیان ساده محیط کار امروزی تلاش میکند تا از فضایی خشک و بیروح به فضایی تبدیل شود که نیروی انسانی را هرچه بیشتر به تلاش و پشتکار تشویق کند.
موفقیت را در فضای کار اشتراکی آراتل تجربه کنید
امکان شبکه سازی با افراد متخصص ، دریافت پروژه در حوزه تخصص شما ، امکانات مدرن و پیشرفته
امکانات فضای کار اشتراکی مناسب بسته به هزینه معقول
Coworking space ها به فضاهایی اطلاق میگردد که با طراحی و چیدمان خاص خود، در چارچوب انجام پروژه بر پایه اصل تعاملات اجتماعی و همکاری های مستمر صورت می گیرند. کوورکینگ اسپیس، فضاهای موقتی در اختیار شرکت ها قرار می دهد تا راه خود را پیدا کنند و همچنین برای فریلنسرها و دورکاران، میزکار فراهم می کند. این فضا به ما این امکان را می دهد تا در جامعه ای از همفکران خود قرار بگیریم و فرصت قرار گرفتن در وقایعی را داشته باشیم که احتمالا کسب و کار ما را رو به جلو می برد. محیطی که چند فرد یا تیم با رعایت قوانین محیط، ایده های مختلف خود را روی کسب و کار مد نظر پیاده سازی می کنند. فضای کار اشتراکی، روشی برای کار کردن است که شامل یک فضای کار به اشتراک گذاشته شده، یک دفتر کار و فعالیتهای مستقل میباشد. برخلاف محیطهای اداری معمولی، محیط کوورکینگ همانطور که از نام آن پیداست، شامل شرکت های مختلف دریک مکان مشخص می باشد. فضاهایی که بصورت اجاره ای (بدون پرداخت پول پیش) دراختیار افراد و شرکت ها قرار می گیرد. افراد در کنار یکدیگر ودیگر گروه های مستقر مشغول به فعالیت می شوند.
فضای کار اشتراکی علاوه بر فراهم کردن فضای کار، شرایط برگزاری رویداد، کارگاه های آموزشی، منتورینگ، مشاوره و… را نیز فراهم میکنند.
در بیشتر آنها شاهد رویدادهایی با محوریت کسبوکار هستیم که فرصتهای شبکهسازی و همکاری نزدیکتری با فعالان دنیای کسبوکار را فراهم کرده است و باعث گسترش فرهنگ کسبوکارهای مدرن و الزام فضای کار اشتراکی در کشور و به خصوص در تهران می باشد.
شهرهای بزرگ ایران همچون تهران، اصفهان، مشهد، کرمان، شیراز و تبریز و برخی شهرهای دیگر، میزبان فضاهای کار اشتراکی هستند که امکانات متنوعی را بسته به فضای در دسترس و سیاست مدیریتی خود، در اختیار علاقهمندان قرار میدهند. امکاناتی که در فضاهای کار اشتراکی ایران ارائه میشوند، اکثرا مشترک هستند. فریلنسرها، اعضای تیم استارتاپ ها و کاربرانی که میخواهند از فضای کار اشتراکی استفاده کنند با توجه به اولویت های خودشان(هزینه فضای کار اشتراکی ، امکانات فضای کار اشتراکی و …) میتوانند بهترین فضای کار اشتراکی را انتخاب کنند.
هزینه ورود به فضای کار اشتراکی در تهران
در هنگام انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب، یکی از مهمترین معیارهای فضاهای اشتراکی جدید، هزینه ورود به آنها است. مسلما این هزینه باید کمتر از اجاره یک دفتر سنتی باشد. یکی دیگر از معیارهای انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب، انعطاف پذیر بودن هزینه گفته شده و شرایط اجاره این فضاها است، همچنین می توان به امکانات اولیه خوب و محیط کاری دلپذیر نیز اشاره نمود.
برای انتخاب بهترین فضای کار اشتراکی در تهران، بهترین کار این است در ابتدا از مکان هایی که برای این نیاز در تهران ایجاد شده اند بازدید داشته باشید .برای مقایسه بین فضاهای کار اشتراکی تهران بایستی از طرف دیگر شرایط و امکانات مانند: میز، صندلی، سرعت اینترنت، اتاق جلسات و در مرحله بعد نیازمندی های دیگر و مهم، مثل دسترسی به حمل و نقل عمومی و یا مسیر رفت و آمد که در شهر تهران بسیار با اهمیت می باشد را نیز بررسی کنید.
همچنین امکانات جانبی مانند: آشپزخانه، کافی شاپ، اتاق بازی، اتاق تلفن و سایر موارد را بررسی کنید.
بیشتر بخوانید :انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب
معرفی فضای کار اشتراکی آراتل
با هدف توسعه استارتاپ هایی موفق با رشد سریع به همراه داشتن هزینه ورود معقول ، فضای کاری اشتراکی آراتل در نیمه دوم سال ۹۷ راه اندازی شد تا استارتاپ ها و فریلنسرها بتوانند در یک محیط پویا، پر انرژی و کم هزینه بر روی کارهای خود تمرکز داشته باشند. همچنین آراتل با اتصال شبکه سرمایه گذاری به فریلنسر ها و استارتاپ ها، آموزش، هدایت، تیمسازی، تامین منابع و حمایت همه جانبه از استارتاپ و فریلنسرها به رشد سریع آنها در فضایی حرفه ای کمک میکند.
موقعیت فضای کار اشتراکی آراتل
شیان، لویزان، خیابان فرشادی، نبش کوچه خندان، پلاک 5، ساختمان آراتل
امکانات فضای کار اشتراکی آراتل
از جمله امکانات فضای کار اشتراکی آراتل می توان به میز کار منعطف و اختصاصی، اینترنت پر سرعت، اتاق جلسات، اتاق کنفرانس، اتاق فکر، دسترسی به رویدادهای داخلی، امکان دسترسی به پروژه های آراتل، تخفیف رویدادهای همکاران، استفاده از مشاوره مربیان، اتاق بازی، نمازخانه و کافیشاپ هوشمند اشاره نمود.
هزینه عضویت در فضای کار اشتراکی آراتل
یکی از شرایط ویژه فضای کار اشتراکی آراتل این است که با انجام پروژه مشترک تیم و یا فریلنسرها با مجموعه، میتوانند از تخفیف های شگفت انگیز استفاده و حتی درآمد داشته باشند.
عضویت فردی :
- پایه: میز کار منعطف، 12 روز در ماه، 450 هزار تومان
- حرفه ای: میز کار منعطف، 24 روز در ماه، 750 هزار تومان
- ویژه : میزکار ثابت، 24 روز در ماه 950 هزارتومان
عضویت تیمی :
- تیم کوچک (2نفره): میز کار ثابت، 24 روز در ماه 1.800.000 هزارتومان
- تیم متوسط (3نفره): میز کار ثابت، 24 روز در ماه 2.600.000 هزارتومان
- تیم بزرگ (4نفره): میز کار ثابت، 24 روز در ماه 3.500.000 هزارتومان
موفقیت را در فضای کار اشتراکی آراتل تجربه کنید
امکان شبکه سازی با افراد متخصص ، دریافت پروژه در حوزه تخصص شما ، امکانات مدرن و پیشرفته
تصاویر فضای کار اشتراکی آراتل
معرفی فضای کار اشتراکی تیوان
فضای کار اشتراکی تیوان واقع در پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف می باشد. تیوان در تابستان ۱۳۹۴ با حمایت دکتر ستاری و پس از انجام اقدامت اولیه در اسفند ۹۵ رسما افتتاح شد. هدف اصلی تیوان گسترش فرهنگ کارآفرینی در میان نوجوانان و جوانان علاقهمند به کارآفرینی می باشد.
البته فعالیت های تیوان محدود به فضای کار اشتراکی نیست و این مجموعه در زمینه برگزاری رویدادهای کارآفرینی، برگزاری رویدادهای آموزشی، شبکه سازی و … نیز فعالیت میکند.که در مقایسه با دیگر فضاهای کار اشتراکی تهران نکته بسیار مثبتی است .
موقعیت فضای کار اشتراکی تیوان
تهران، طرشت، ابتدای بلوار شهید تیموری، پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف، پلاک ۱۸۰ طبقه اول
امکانات فضای کار اشتراکی تیوان
از جمله امکانات تیوان می توان به اینترنت نامحدود، اتاق بازی و استراحت، چای رایگان، اتاق جلسات، دریافت کد تخفیف رویدادهای باشگاه، دسترسی رایگان به رویدادهای داخلی و … اشاره نمود.
هزینه فضای کار اشتراکی تیوان
هزینه های عضویت در تیوان به شکل روزانه، منعطف و ثابت می باشد. شما میتوانید با بررسی شرایط فردی یا تیمی خود یکی از پلن های تیوان را برای عضویت در این فضا انتخاب کنید.
- عضویت فردی روزانه ۷۵ هزارتومان : دسترسی ۱ ساعته رایگان به اتاق جلسات.
- عضویت فردی ماهانه منعطف ۵۵۰ هزارتومان : دسترسی ۶ ساعته رایگان به اتاق جلسات.
- عضویت تیمی ثابت ماهانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان : میز کار اختصاصی ۴ نفره و دسترسی رایگان ۱۰ ساعته به اتاق جلسات.
تصاویر فضای کار اشتراکی تیوان
معرفی فضای کار اشتراکی زاویه
فضای کار اشتراکی زاویه یک فضای کاری مشترک برای کارآفرینان، فریلنسرها و افراد خلاق است.در بین دیگر فضاهای کار اشتراکی تهران ، زاویه گوشهای از هشت ضلعی یک کارخانهی قدیمی الکترودسازی به اسم آما است که سال ۱۳۳۸ تاسیس میشود و تعدادی زیادی آدم را مشغول به کار میکند. با گذشت زمان و رشد گستره فعالیت شرکت آما، موسسین آن تصمیم به ادامه فعالیت خود گرفته و از بیمه امروزی به شهرک صنعتی آما در جاده مخصوص کرج نقل مکان کنند. همین اتفاق باعث میشود که فضای فیزیکی این کارخانه عظیم برای مدتها دست نخورده و بلااستفاده باشد. اما از حدود سه سال پیش همه چیز عوض میشه و پروسهی تغییر آما به کارخانه نوآوری شروع میشود.
موقعیت فضای کار اشتراکی زاویه
میدان آزادی، ابتدای بزرگراه شهید لشکری، نبش ایستگاه مترو بیمه، کارخانه نوآوری آزادی، فضای کاری مشترک زاویه
امکانات فضای کار اشتراکی زاویه
از مجموعه امکانات زاویه میتوان به میزکار، اتاق جلسات، کمد اختصاصی، چای رایگان، اینترنت، رستوران و کافی شاپ، باشگاه ورزشی و دسترسی 24 ساعته اشاره نمود.
فضای کاری مشترک : در فضای کاری اشتراکی همه هزینه تقسیم میشود، ابزارهای ضروری به راحتی در دسترس شما خواهد بود.
خدمات حرفه ای : از امکانات آموزشی زاویه بهره مند خواهید داشت، کارگاه ها و دوره های آموزشی تخصصی برای شما ارزان و در دسترس میشوند.
هزینه فضای کار اشتراکی زاویه
- فریلنسر یک نفره | ماهانه | ۶۰۰ هزار تومان
- تیم های ۳ نفره | ماهانه | ۱ میلیون و ۱۲۰ هزارتومان
- تیم های ۳ نفره | ماهانه | ۱ میلیون و ۵۳۰ هزارتومان
- تیم های ۴ نفره | ماهانه | ۱ میلیون و ۸۴۰ هزارتومان
- تیم های ۵ نفره | ماهانه | ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان
- تیم های ۶ نفره | ماهانه | ۲ میلیون و ۷۶۰ هزارتومان
تصاویر فضای کار اشتراکی زاویه
معرفی فضای کار اشتراکی فینووا (تهران )
فینووا در سال ۱۳۹۴ با تاسیس اولین فضای کار اشتراکی ایران در تهران آغاز به کار کرد و در ادامه وارد حوزه شتابدهی، سرمایه گذاری در استارت آپ ها و رویدادهای استارت آپی نیز شد. فینووا به عنوان شتابدهنده علاوه بر تهران در مشهد و سنندج نیز فعال است.
فضای کار اشتراکی فینووا تنها جایی برای استقرار یک کسبوکار با هدف کاهش هزینههای جاری یک دفتر کار نیست! ما به هر فرد مستعد و توانمند در کنار امکانات یک فضای کار، فرصت بهرهمندی از مشاوره، همافزایی، اشتراک دانش و انتقال تجربه، خدمات جانبی و هر آنچه از ”یک فضای کاری پویا“ انتظار دارد را به او خواهیم داد.
موقعیت فضای کار اشتراکی فینووا
تهران، خ انقلاب، مابین خیابان حافظ و ولیعصر، کوچه بالاور، پلاک ۷، طبقه دوم
امکانات فضای کار اشتراکی فینووا
از مجموعه امکانات فینووا میتوان به میز و فضای کار اشتراکی، اتاق جلسات منعطف برای جلسات مختلف، چای و قهوه رایگان، اینترنت، اتاق استراحت و اتاق بازی و ناهارخوری اشاره نمود.
هزینه های فضای کار اشتراکی فینووا :
پلن های عضویت در فینووا به دو بخش ثبت نام به شکل فردی ( فریلنسری ) و ثبت نام به صورت تیم استارت آپی تقسیم شده است. ثبت نام با امکاناتی که قبلا ذکر شده بود به صورت فردی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر صندلی و ثبت نام به صورت تیمی نیز ۴۰۰ هزارتومان به ازای هر صندلی هزینه دارد.
تصاویر فضای کار اشتراکی فینوا
معرفی فضای کار اشتراکی پارادایس هاب
مرکز نوآوری پارادایسهاب به عنوان بزرگترین شرکت ارائهدهنده فضای کار اشتراکی و هم چنین در میان فضاهای کار اشتراکی تهران با هدف فراهمسازی زیرساختهای مورد نیاز کارآفرینان ایجاد شده و هماکنون با 5 شعبه فعال در حال خدمترسانی به بیش از ۴۰۰ فریلنسر و تیم استارتاپی میباشد.
موقعیت فضای کار اشتراکی پارادایس هاب
شعبه مرکزی: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خیابان ابوالفضل صمیعی، پارادایسهاب (شعبه باغبهشت)
امکانات فضای کار اشتراکی پارادایس هاب
از مجموعه امکانات پارادایس هاب میتوان به صندلی اختصاصی، صندلی اشتراکی، ، اتاق جلسات ، کافی شاپ و آشپزخانه، اینترنت، لمکده، آنتریوم و سالن کنفرانس اشاره نمود.
هزینه های عضویت در فضای کار اشتراکی پارادایس هاب:
هزینه های عضویت در پارادایس هاب با توجه به اشتراکی و ثابت بودن و همچنین روزهای استقرار و شعب متفاوت و از 300 الی 800 هزارتومان می باشد.
تصاویر فضای کار اشتراکی پارادایس هاب
توجه : هزینه ورودی فضاهای کار اشتراکی در این نوشته ممکن است دقیق نباشد و بایستی از وبسایت های این فضاهای کار اشتراکی آخرین قیمت ها را بررسی کنید.
ثبت ديدگاه