فریلنسر کیست ؟ پاسخ به چالش های زندگی یک فریلنسر

فریلنسر به شخصی گفته می شود که بدون نیاز و بدون وابستگی به شرکت، سازمان و یا کسب و کار دیگری، حرفه و تخصص خود را به صورت جداگانه و فردی برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد.

بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخص متعهد شود، فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد. همچنین می‌تواند در یک لحظه چندین کارفرما داشته باشد.فریلنسر می‌تواند یک شغل تمام وقت و یا پاره وقت برای خود داشته باشد و در هر مکان و هر زمانی کار خود را انجام دهد.

فریلنسر ، چطور یک دور کار موفق شویم؟

 

فلسفه زندگی فریلنس (دورکار) چیست؟

دنیای دیجیتال اطراف ما روز به روز با سرعت بیشتری در حال گسترش است و به تبع آن شاهد شکل گیری عناوین شغلی جدیدی همچون فریلنسر ، دورکار و در این فضا هستیم. اولین مفهومی که از این عنوان برداشت می‌شود؛ عدم وابستگی آنها به محیط کار ثابتی مثل شرکت‌ها، ادارات و… است. بدین ترتیب به مرور شاهد کمرنگ شدن سبک زندگی کارمندی در جوامع خواهیم بود. حال آنکه شیوه زندگی دیجیتالی، آینده شغلی و بستر فعالیت‌های خود را مرهون تکنولوژی‌های مخابراتی، نرم‌افزارها و تجهیزات پیشرفته ایست که انجام پروژه‌ها در هر نقطه از جهان را امکان‌پذیر می‌سازند.

آزادکارها (فریلنسر) روز خود را هرگونه که بخواهند، برنامه‌ریزی می‌کنند. چگونه یک آزادکار می‌تواند در کارش موفق شود؟ برای موفق‌شدن باید برنامه و هدف مشخص داشت. قبل از اینکه بخواهید رئیس خود باشید و برای خودتان کار کنید، بهتر است اصول و قوانینی را برای کار و هدف خود مشخص کنید.

 

 

چرا دورکاری را دوست داریم؟

بارزترین دلیل این که چرا مردم می خواهند از راه دور کار کنند این است که زیرا آنها سبک زندگی انعطاف پذیر تری به آنها ارائه می دهد. هنگامی که به آنها نیازی نیست که در یک بازه زمانی مشخص در یک دفتر باشند، کارمندان از راه دور می توانند در چیزهایی که برایشان مهم است در خارج از دفتر تمرکز کنند. برنامه انعطاف پذیرتری داشته باشند، بیشتر به خانواده خود توجه کنند، وقت بیشتری داشته باشند که به سفر، ورزش و تفریحات خود برسند. آنها از لحاظ جغرافیایی محدود نیستند دفتر آن ها به هرجای دنیا تبدیل می شود، می توانند یک فضای کاری راحت و کارآمد برای خود ایجاد کنند و همچنین رفت و آمدهای طولانی را از بین ببرند و از زمان اضافی خود متناسب استفاده کنند.

 

 

معرفی سایت های فریلنسر ایرانی

سایت پونیشا

سایت پارسکدرز

سایت منکارتو

سایت پارس فریلنسر

سایت سان تایپ

سایت کاریشه

سایت تایپایران

سایت کارلنسر

سایت خدمات یاب

 

 

بهترین وبسایت های فریلنس خارجی

Fiverr

Upwork

Freelancer.com

Envato Studio

PeoplePerHour

Toptal

Guru.com

 

فریلنسرها چه ویژگی دارند؟

با گسترش اینترنت و کسب و کارهای آنلاین و فعالیت در فضای مجازی روز به روز بر تعداد شغل های اینترنتی افزوده می شود. فریلنسری یکی از بهترین راه هایی است که از طریق آن می توان از اینترنت کسب درآمد کرد. با توجه به مزایایی که فریلنسری نسبت به کارهای اداری و دفتری دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است و روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود.

در ادامه به برسی ویژگی های یک فریلنسر می پردازیم، با توجه افزایش تعداد فریلنسر ها و رقابت برای گرفتن پروژه در بین فریلنسر ها ، تنها داشتن مهارت برای موفقیت یک فریلنسر کافی نیست.

یک فریلنسر موفق ویژگی های زیادی دارد و ما در این مقاله مهم ترین ویژگی های یک فریلنسر موفق رکه در زیر آمده است را ذکر کردیم:

  1. اعتماد به نفس
  2.  مهارت فروش و مذاکره
  3.  مدیریت زمان
  4.  مهارتهای مدیریتی و تجاری
  5.  اشتیاق برای یادگیری
  6.  مهارت های ارتباطی
  7.  مهارت های مدیریت استرس
  8.  پایداری
  9.  مهارت های حسابداری
  10.  مهارت های بازاریابی

فریلنسر ، چطور یک دور کار موفق شویم؟

فریلنسر ها چطور زندگی می کنند؟

فریلنسری نیز مانند هر چیز دیگری در زندگی، فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد، بسیاری از مردم فریلنسری را به عنوان شکلی از منبع درآمد انتخاب می‌کنند زیرا با شیوه زندگی آنان، به ویژه در مورد شرایط کاری مطلوب، منطبق است.

توانایی انتخاب کارفرمایان و پروژه‌ها بر حسب علاقه‌مندی، ویژگی‌های ارزشمندی هستند که فریلنسرها به این خاطر چنین سبک کاری را انتخاب می‌کنند. فریلنسری به شما آزادی زیادی می‌دهد و سبب می‌شود که به ارزش‌های مهمی دست پیدا کنید. سبک زندگی فریلنسرها بر روی داشتن زمان بیشتر برای انجام کار مورد علاقه، ساخته شده ‌است. آزادی برای کار کردن از خانه، رئیس خود بودن یا داشتن انعطاف‌پذیری از مزایای سبک زندگی فریلنسری است. البته اصل همه این ها، داشتن تعادل بین زندگی و کار است. فریلنسرها تقریبا کنترل کامل بر مدیریت واقعیت خود را به عنوان آن مربوط به تعادل کار و زندگی به دست می آورند. فریلنسرهای آزاد نمی توانند زندگی خود را در اطراف یک برنامه کاری شرکتی که توسط یو پی اس های بالا تنظیم شده است بسازند.

آن ها شرایط کاری ایجاد می کنند که مطابق با نیازها و خواسته هایشان باشد. و همان طور که گفته شد مهمترین مورد تعادل بین زندگی و کار است و اما چگونه ؟

  • سبک زندگی خود را کنترل کنید
  • مشتریان و پروژه‌های خود را کنترل کنید
  • درآمد خود را کنترل کنید
  • کمتر از درآمدتان خرج کنید

 

 

فریلنسر چطور با دیگران ارتباط برقرار می کند؟

برای بسیاری از فریلنسرها، تامین روابط قوی و طولانی‌مدت با مشتریان کلید ایجاد یک کسب‌وکار موفق است. با داشتن روابط قوی با مشتری، شما می‌توانید ساعت‌های بیشتری را صرف کار کردن ‏و کسب درآمد کنید!

 

 

سوال این است که چگونه به این نقطه می‌رسید؟

زمانی که برای اولین بار به عنوان یک فریلنسر شروع به کار می‌کنید برای ایجاد روابط قوی با مشتریان احساس دشواری می‌کنید، در اینجا به شما نشان می‌دهیم چگونه با مشتریانتان روابطی ایجاد کنید که در برابر آزمون زمان مقاومت کنند.

قبل از این که به شما نشان دهیم چگونه روابط محکمی ایجاد کنید.

 

 

بیایید ابتدا توضیح دهیم که چرا این روابط مهم هستند:

  • درآمد ثابت برای کسب و کارتان
  • بدون شک یکی از بزرگ‌ترین عوامل ریسک برای فریلنسرها داشتن درآمد ثابت در هر ماه است.
  • ایجاد اعتماد با مشتری و دیگر مشتریان

داشتن مشتریان بلند مدت نه تنها باعث ایجاد اعتماد بین شما و آن مشتری می‌شود، بلکه باعث ایجاد کسب و کاره‌ای بالقوه دیگری نیز می‌شود که ممکن است بخواهند با شما کار کنند. اگر شما خود را جای کارفرما قرار دهید.

 

 

آیا احتمال بیشتری وجود دارد که با کسی که قراردادهای یک طرفه بی شماری دارد یا کسی که سال‌ها با همان نام تجاری کار کرده‌است، کار کنید؟

معارفه ها را افزایش دهید. در نهایت، داشتن روابط قوی با مشتری راهی خوب برای افزایش معارفه های شما برای کار بیشتر است. اگر یک مشتری دارید که به شما اعتماد می‌کند و هر بار برای کیفیت کاری بالا به شما تکیه می‌کند، پس از آن می‌آید که آن‌ها خوشحال خواهند شد که خدمات شما را به دیگر صاحبین کسب‌وکار که می‌شناسند توصیه کنند، بدون اینکه نگران باشند که آن‌ها کسی را به یک فروشنده مستقل قابل‌اعتماد معرفی خواهند کرد. بنابراین ایجاد روابط قوی با مشتریان موجود یک راه ضروری برای ایجاد روابط قوی با مشتریان جدید است.

 

 

چگونه روابط پایدار و قوی با مشتریان خود ایجاد کنید:

  1. همیشه بهترین کار خود را انجام دهید
  2. متفاوت و خاص باشید
  3.  مشخص کنید که مشتری به چه چیزی نیاز دارد
  4. به مشتری به عنوان یک فرصت نگاه کنید

 

چگونه یک رابطه خوب را حفظ کنیم ؟

  • یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ روابط قوی خود، برقراری ارتباط است.
  • ارتباط منظم با مشتری خود نکته بسیار مهم است،اطمینان حاصل کنید که همیشه به سرعت به پیام‌ها پاسخ می‌دهید (‏البته در ساعات کاری)‏.
  • به هر موضوعی که دارید و یا مشتری تان ممکن است داشته باشد، رسیدگی کنید و به طور مداوم به دنبال راه‌هایی برای بهبود رابطه خود با مشتری بگردید.
  • اگر با حفظ روابط خود با مشتریان فعلی تان به همان شکل برخورد کنید که با تبلیغ فرصت‌های شغلی جدید مقابله می‌کنید، مشکلی نخواهید داشت.

 

 

ارتباط کاری در زمان فریلنس

  • داشتن مهارت ارتباطی قوی در کار نشانه حرفه ایی بودن و به عنوان یک فریلنسر از ملزومات است.
  • بیشتر فریلنسرها به صورت آنلاین کار می‌کنند و ناچارند از تماس صوتی، مکالمه‌ تصویری، چت و ایمیل برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کنند.
  • اگر می‌خواهید مشتریان در اولین برخوردها احساس کنند که شما کارتان را بلد هستید لازم است از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشید.
  • برای برقراری ارتباط قوی باید از طرز بیان و لحن مناسب استفاده کنید تا اثر خوشایندی بر مشتری بگذارید.
  • به هر ایمیل در عرض ۲۴ ساعت پاسخ بدهید و بدون اینکه مشتریان خود را مدت زیادی در انتظار بگذارید به سوالات و ابهاماتشان پاسخ بدهید.

 

 

ارتباط اجتماعی با یک فریلنسر

برای برقراری ارتباط موثر با فریلنسر، ابتدا درک برخی از دستورالعمل‌های کلی و تفاوت‌های مشترک بین فریلنسرها و کارمندان مفید است. باید خطوط ارتباطی را باز نگه دارید، در مورد انتظارات شفاف باشید، و در کل پروژه ی خود پاسخگو باقی بمانید. اینها مواردی هستند که به شما کمک می‌کنند به صورت موثرتر با فریلنسرها ارتباط برقرار کنید.

به آن‌ها به عنوان کارمند نگاه نکنید. میتوجه باشید که آن‌ها صاحبان کسب‌وکار دیگری هم هستند. به یاد داشته باشید که به استقلال آن‌ها احترام بگذارید. آن‌ها آزادی کامل در مورد نحوه انجام کار خود را حفظ می‌کنند، که باید یکی از مهم‌ترین چیزهایی باشد که در حین تعامل با فریلنسرها در ذهن داشته باشید.

سعی نکنید نرخ دست‌مزد فریلنسر را برای آن‌ها تعیین کنید.

تمام تلاش خود را برای برآورد حوزه و بودجه پروژه خود انجام دهید، و اجازه دهید آن‌ها میزان بودجه خود را اعلام کنند.

فریلنسرها نرخ خود را براساس تجربه خود، تقاضا برای مهارت‌ها، هزینه‌ها و عوامل دیگر تعیین می‌کنند. بر کار آن‌ها نظارت نکنید. انتظارات را به روشنی بیان کرده و بر روی خروجی‌ها توافق کنید.

انتظار نداشته باشید که آن‌ها در همه ساعت ها در دسترس باشند. فرلنسرها لازم نیست در طول ساعات کاری شما کار کنند. با این گفته، شما باید با مفهوم مکالمه غیر همزمان آشنا باشید، که می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که شما هر دو به صورت آنلاین نیستید. با این کار، در نظر بگیرید که چگونه از یک کانال برای آنچه می‌خواهید انتقال دهید استفاده می‌کنید.

پیام‌های فوری برای سوالات سریع یا اطلاعات کوچک، ایمیل برای جزئیات بیشتر، و یک ویدئو یا تلفن برای بحث‌های بزرگ‌تر عالی هستند.

در راهنمای کامل ارتباط غیر همزمان به این نکته میتوانیم اشاره کنیم، هنگام برقراری ارتباط به صورت ناهمزمان، باید به خاطر داشته باشید که گیرنده به اطلاعات بیشتری نیاز دارد، زیرا این احتمال وجود دارد که شما برای پاسخ دادن به سوالات مهم بعدی حضور نداشته باشید.

به جلسات منظم یا گزارش‌ها وضعیت روزانه تکیه نکنید.خطوط ارتباطی رو باز نگه دارید.

این می‌تواند ناامید کننده باشد، وقتی که فریلنسرها واکنش نشان نمی‌دهند، ممکن است مشتری احساس کند که پروژه آن‌ها در اولویت نیست. برای این که به این موضوع خاتمه دهید، برای اینکه که هر دوی شما در راحتر تماس باشید ،زمان‌هایی را تعیین کنید که هر دوی شما برای گپ زدن در دسترس هستید.

زمان کار یک فریلنسر را دیکته نکنید. بر سر مهلت ها به توافق برسید. برخلاف کارمندان تمام‌وقت شما به طور کلی به فریلنسرها نخواهید گفت که چه ساعتی باید کار کنند (‏یا از کجا باید کار کنند)‏ .

به طور معمول، آن‌ها تنها به صورت قراردادی موظف به تولید مراحلی هستند که شما بر سر آن‌ها به توافق رسیده‌اید. بسیاری از سازمان‌هایی که با فریلنسرها کار می‌کنند، راه‌هایی برای برگزاری جلسات پیدا کرده‌اند. درخواست کار اضافی که در قرارداد اصلی تان گنجانده نشده باشد را نکنید.

 

 

چالش های یک فریلنسر چیست؟

یکی از مشکلی که فریلنسرها در با آن مواجه می‌شوند پیدا کردن کارفرما است.

بیشتر فریلنسرها با استفاده از سایت‌های استخدامی فریلنسری رزومه خود را به کارفرمایان ارسال می‌کنند. ابن پلتفرم‌ها دارای مزایا و معایبی هستند. مزیت آن‌ها حضور یکجای چندین و چند کارفرما و عیب اصلی آن ترغیب کارفرما به قضاوت از روی قیمت پیشنهادی فریلنسر است. سعی کنید در پلتفرم‌هایی که پیشنهاد قیمت در آن‌ها وجود ندارد عضو شوید تا بر اساس رزومه کاری مورد قضاوت قرار بگیرید.

مشکل دیگرعدم اطمینان کارفرما به فریلنسر است. همان مسئله نداشتن تجربه کافی و همچنین سپردن کار به فریلنسرهای تازه کار باعث می‌شود که نتیجه کار باب میل کارفرما نباشد. این تجربه تلخ برای او باعث می‌شود که کمتر به فریلنسر دیگری اعتماد کند.

کارفرما به سراغ شما نخواهد آمد مگر اینکه شما به قدر کافی معروف شده باشید.

برای این کار شما نیاز به برند سازی شخص دارید. برای برند شدن هزینه، زمان و حوصله کافی می‌خواهید. یک تولید کننده محتوا دارای برند بهتر از یک تولید کننده دارای رزومه قوی است. اگر زمان و حوصله کافی ندارید و نمی‌توانید هزینه کنید، رزومه خودتان را قوی کنید و به کارفرماهای بزرگ پیشنهاد کار بدهید.

از آنجایی که کار فریلنسرها همیشه با کامپیوتر و مانیتور خواهد بود، بنابراین یکی از چالش های پیش رو سلامتی جسمی است. چالش قابل تامل بعدی، حقوق و درآمد است، تا زمانی که یک فریلنسر مشغول به کار است پول هم خواهد داشت. همچنین اگر به شکل دورکاری فعالیت کند عملا هیچ حقوق ثابتی هم نخواهد داشت به این معنی که اگر یک ماه بخواهد کارش را کنار بگذارد، باید از سرمایه ذخیره خرج کند و کارفرما هیچ پولی به او نخواهد داد؛همچنین عدم پرداخت حقوق توسط کارفرما یکی از مشکلات رایج فریلنسرها است. برای رفع این مشکل، اگر اعتماد کافی به کارفرما نباشد .

میتواند از طریق سایت‌های ارائه پروژه دورکاری اقدام کنند.

این سایت‌ها از کارفرما ودیعه‌ای برای انجام کار دریافت می‌کنند و تا زمانی که همه هزینه برای فریلنسر تسویه نشده باشد، پروژه را تحویل وی نمی‌دهند. چالش بعدی وجود واسطه بین کارفرما و فریلنسر است، تا جایی که می‌توانید با کارفرما به صورت مستقیم ارتباط و همکاری کنید. هر واسطه می‌تواند هزینه و درآمد فریلنسر را کاهش دهد.

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که بیشتر دورکارها و فریلنسرها با آن مواجه هستند، ناتوانی در مدیریت منابع و زمان است. فریلنسرها باید در چند مورد مدیریت قوی داشته باشید. مدیریت در زمان اصلی‌ترین آن‌ها است. وقت‌شناسی نه تنها به درامد بهتر کمک می‌کند بلکه باعث خواهد شد که کارفرما حس بهتری داشته باشد و شانس فریلنسربرای گرفتن پروژه‌های بعدی بالا برود. مدیریت ارتباط با دنیای بیرون و اجتماع. مدیریت مالی، توانایی بعدی یک دورکاری است.

 

 

فریلنسر چطور درامد کسب می کند؟

همه میدانند که حجم کار یک فریلنسر، روال مشخصی ندارد، زمانی پیش میاید که چندین کار و پروژه همزمان و در مقاطعی هم هیچ کاری برای انجام دادن نیست. مهمترین چالشی که بسیار مطرح است این است که فریلنسرها درآمد مشخص و ثابتی ندارند و پیدا کردن کار و پروژه هم برایشان آسان نیست. اما از طرف دیگر، کسب درآمد اضافی و امکان برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر، محرک اصلی خیلی از افراد برای رو آوردن به فریلنسینگ است.

گرچه به طور معمول، یک فریلنسر، یک موقع‌هایی کار کمتر و یک موقع‌هایی هم چندین کار همزمان دارند، اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانند با استفاده از آنها درآمد خود را بیشتر کنند. ممکن است هدف اصلی فریلنسرکسب درآمد بیشتر نباشد، در این صورت به او کمک می‎کند بیشترین استفاده را از زمان ‌هایی که کار زیادی ندارد بکند.

به عنوان مثال:

زمان بیشتری رو برای خودشان آزاد کنند تا بتوانند روی کارهای مورد علاقه‌ ی خود وقت بگذارند ، برای آینده کاری خود برنامه‌ریزی کنند، یا اینکه اصلا استراحت کنند.

بدیهی است، اولین راهکاری که برای کسب درآمد بیشتر به ذهن همه میرسد، این است که بیشتر کار کنند. اما با این راهکار مسلما به مرور انرژی خود را از دست میدهند و در کارخود موفق نمیشوند. به این ترتیب ممکن است درآمدشان را هم از دست بدهند. به علاوه، از آزادی و انعطاف‌پذیری که جزء مزایای فریلنسینگ به حساب می آید، هم هیچ بهره‌ای نمی‌برند.

پس بهتر است به جای اینکه ساعت کار خود را افزایش دهند با این پنج راهکار برای درآمد بیشتری پیش روند.

  • یک فریلنسر باید سعی کند تمرکز بیشترخود را بر روی کارهای گران قیمت‌تر بگذارد.
  • یک فریلنسر میتواند روند کاری خود را با مشخص کردن فرآیندها و در واقع دسته‌بندی بخش‌های مختلف، ساده کند.
  • یک فریلنسر می تواند برای کسب درآمد جانبی، در کنار کار اصلی خود پروژه‌های کوچکتر انجام دهد یا سعی کند خدمات خود را با توسعه بیشتر و به محصول تبدیل کند.
  • یک فریلنسر باید مشتری‌های بیشتری برای خود پیدا کند.
  • یک فریلنسر باید مشتریان فعلی خود را ترغیب کند تا همکاری بیشتری با فریلنسر داشته باشد.

همه این مواردی که بیان شد، بستگی به اولویت‌بندی فریلنسر دارد.اگریک فریلنسر به دنبال درآمد بیشتر است، ابتدا باید تعیین کند که چه فعالیت‌هایی برای او درآمد بیشتری دارد و در مرحله بعد باید آن فعالیت‌ها را اولویت‌بندی کند.

یک فریلنسر میتواند با یک پروفایل شاخص، رزومه کاری مناسب و تمرکز دقیق بر روی نوع کار مورد نظر، مسیر رشد فعالیت‌های حرفه‌ای خود را به خوبی طی کند، درآمد بیشتری کسب کند و کارهایی رو انجام دهد که برای او لذت بیشتری دارد.

فریلنسر ، چطور یک دور کار موفق شویم؟

فریلنسر چطور پروژه را باید انتخاب کند؟

این سؤالی است که اغلب اوقات پرسیده میشود و اکثر کسانی که میخواهند کار خودشان را به‌عنوان یک فریلنسر آغاز کنند، برای شروع اول باید بدانند که با چه تخصصی می‌خواهند کسب درآمد داشته باشند و مشتریان ایده‌آل آنها چه کسانی هستند.

ممکن است یک فریلنسر نتواند مشتریان خود را به سرعت پیدا کند؛ اما باید ذهنیت درستی درباره مشتریانی که مورد هدف قرار داده اند، داشته باشند،یک فریلنسر باید به این موضوع توجه داشته باشد که اگر تخصصی رو انتخاب می‌کند که مشتری‌های کمی دارد، ممکن است نتواند به اندازه مورد نیازشان درآمد کسب کنند.

مطمئن‌ترین روشی که فریلنسرها می‌توانند اولین مشتریان خود را پیدا کنند، عضویت در وب‌سایت‌های فریلنسینگ است.

یک فریلنسر تازه‌کار، انتخاب زیادی بین مشتری‌های مختلف ندارد، پس بهتراست جایی کار خودش را شروع کند که انواع مشتری‌ها حضور دارند و یک فریلنسر هم برحسب توانایی خودش می‌تواند نظر تعدادی از آنها را جلب و به مرور کارش را توسعه دهد.

شخصی به عنوان فریلنسر میتواند با عضویت در سایت هایی که برای فریلنسرها طراحی شده است و با بررسی لیست پروژهای ثبت‌شده با توجه به تخصص خودش، پیشنهاد انجام کار برای خریدارهای مختلف را ارسال کند. اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشد خیلی سریع می‌تواند رتبه خودش را ارتقاء دهد و اعتماد خریدارهای زیادی را جلب کند تا پروژه‌های خودشان را به آنها می‌سپرند.

واضح است که اوایل کار، رقابت با فریلنسرهای حرفه‌ای برای اشخاص تازه کار سخت است، روش‌های زیادی برای جلب مشتری وجود دارد.

فریلنسر بدون هدف نباید باشد.

اگرفریلنسر بدون هدف به این روند ادامه دهد، کسب و کارش رشد نخواهد کرد و با توجه به درآمد کمی که نسبت به حجم کار به‌دست می آورند، خیلی زود از کار فریلنسینگ خسته خواهند شد.

وقتی یک شخصی به عنوان فریلنسر تازه کار شروع به کار میکند، اولویت دومش باید کسب درآمد باشد، هرچند که این یه نیاز واقعی و الزامی برای آنها است، اما اولویت اول در واقع باید کسب تجربه و هدف‌گذاری‌های بلندمدت برای کسب و کارشان باشد. واضح است که با کسب تجربه بیشتر یک فریلنسر می‌تواند درآمد بیشتری داشته باشد. بنابراین باید به همین طریق عمل کند تا به هدفش برسد.

موضوع فقط کسب تجربه برای توسعه کار فریلنسر نیست. به همان اندازه مهم است که طی این روند، روش تعامل درست و حرفه‌ای با مشتری‌های خودشان را یاد بگیرد تا برای مشتری یک فرد قابل اعتماد باشد. نحوه سازمان‌دهی یه کسب و کار کوچک، شیوه برقراری ارتباط مناسب با مشتری‌ها و برآورده کردن انتظارات مشتری، روش مدیریت پروژه‌ و زمان‌بندی کارها، چگونگی تبدیل شدن به یک فریلنسر حرفه‌ای، همه اینا درس‌هایی هستند که یک فریلنسر با انجام هر پروژه، چیزهای جدیدی در موردشان یاد خواهد گرفت.